Optimizarea site-ului și baza optimizării interne.
Să vorbim despre elementele de bază ale optimizării interne - așa cum reiese din titlu, și probabil că ați ghicit deja că în optimizarea internă, adică în procesul de lucru pe site-ul dvs. din interior, acesta este conținut.
Dacă mi se pune o întrebare: cum să optimizați un site web? Pot da un răspuns fără ambiguitate și destul de logic, convingător: optimizează-ți mai întâi conținutul!
Despre asta vom vorbi ce este continutul, pentru ce este și cum ar trebui optimizat.
Așadar, conținutul este conținutul intern al site-ului tău, materialul foarte util și interesant (și cel mai important, unic!) pe care îl vei prezenta utilizatorului care îți vizitează site-ul.
Interesant și utilitatea este importantă!
Să discutăm imediat despre latura non-tehnică a problemei: conținutul ar trebui să fie interesant, util, complet exhaustiv. Altfel, totul își pierde sensul.
În acest moment, realitățile sunt următoarele (voi fi complet sincer) - fără conținut de înaltă calitate care este interesant în primul rând consumatorului, potențialului dvs. client și vizitator, este imposibil promovează site-ul în TOP... Nu, desigur că există tehnici care vă permit să faceți acest lucru, dar... dar aproape toate nu funcționează în acest moment, sau funcționează, dar dau doar o creștere pe termen scurt a prezenței și același declin instantaneu.
Acest lucru se poate explica prin două lucruri: primul se referă doar la partea tehnică, al doilea - la partea de uzabilitate, adică la partea „socială”, cea care nu poate fi programată.
Să începem cu acestea. părți, și anume, vom vorbi despre factori comportamentali (utilizatori). Acestea la fel factori comportamentali (denumite în continuare PF) au fost introduse relativ recent de motoarele de căutare și participă cu succes la clasament până în prezent (deși, în practică, este clar că influența PF a scăzut ușor, în comparație cu ceea ce era anterior).
După cum sugerează și numele, PF sunt date pe care motoarele de căutare le colectează și le analizează. De fapt, subiectul PF merită un articol separat, sau chiar o secțiune întreagă pe site, așa că nu voi intra în adâncime, acum trebuie doar să știi că cu cât PF-ul tău este mai bun, cu atât vei fi mai sus în top (toate celelalte lucruri fiind egali, desigur). PF - caracterizat dacă vizitatorului i-a plăcut sau nu pe site-ul tău. Liked = PF bun, respectiv disliked = PF rău.
Prin urmare, conținutul interesant este pur și simplu obligat să vă ridice PF și, prin urmare, să ridice poziția site-ului dvs. În general, acest prim și ultim punct este unde se termină toate motivele tehnice pentru care conținutul de pe site-ul tău ar trebui să fie interesant.
În continuare, partea „socială”.
După ce a venit pe site și văzând conținut interesant, vizitatorul se va întoarce pe acest site de mai multe ori. Crede-mă. Este formarea publicului tinta (Public țintă) - Nu este ceea ce doriți cu SEO?
Apropo, deja acum prevăd întrebări, cum ar fi: și am un IM (Internet Store) - ce conținut interesant poate fi? Doar marfa, descriere uscata + preturi. Tot! Mai este ceva de care ai nevoie?
Nu, nu este nevoie de nimic altceva - vă voi răspunde. Pentru că dacă îți promovezi IM pentru interogări direcționate, atunci un vizitator care vine pe site-ul tău și găsește ceea ce a căutat (material relevant), va fi încântat și nu numai că va arăta PF bun, ci va face și o achiziție (dar " ajutor „a face o achiziție pentru el este deja treaba ta)...
Sper că înțelegeți cât de important este conținutul dvs. interesant și util pentru SEO.
Dacă da, treceți la următorul punct, dacă nu, recitiți cu atenție toate cele de mai sus.
Facerea conținutului relevant Densitatea cuvintelor cheie
Așa că am ajuns încet la cea mai interesantă parte a optimizării interne - direct la optimizarea conținutului, articolelor, note și memorii.
Cel mai important obiectiv al optimizării interne este de a arăta motoarele de căutare clar că este conținutul tău, pagina ta este relevantă pentru interogarea pentru care vrei să o vezi în partea de sus.
Ce să fac? Cum să fii? Menționați acest cuvânt pe pagină! Desigur, articolul în sine, postat pe pagină trebuie să fie tematic în raport cu solicitarea promovată. Probabil că știți, dar permiteți-mi să vă reamintesc, pentru orice eventualitate, materialul de pe pagină trebuie să fie unic! Să scrii singur articole sau să le comanzi depinde de tine. Dar dacă nu știți cum să vă exprimați în mod clar și înțeles gândurile în scris, fără un număr mare de greșeli, este mai bine să comandați textul de la profesioniști, nu este atât de scump.
Așadar, este timpul să vorbim despre un parametru atât de important al conținutului tău (text) precum greața (argoul). Nimic de-a face cu boala! Nume mai formal - densitatea cuvintelor cheie... Deși, în general, aici poți chiar să faci o analogie cu viața, ca să fie clar.
Așa că hai să încercăm, deși nu-mi place analogia vieții SEO, cred că este mai bine.
Imaginează-ți că ești un motor de căutare. Aspru. Yandex, de exemplu. Și apoi a venit Anul Nou (următoarea ta actualizare), ești servit cu salată Olivier (un nou site care încearcă să avanseze la cererea „mazăre”). Incerci, intelegi ca salata vrea sa avanseze la interogarea "mazare" pentru ca este in salata!
Și totul pare să fie în regulă, mazărea este delicioasă, salata în sine este delicioasă (conținutul de pe site este util și unic) ... dar ... problema: s-a pus prea multă mazăre! Și începi să te simți rău. Adică înseamnă că pur și simplu suprafolosești acest sau acel cuvânt pentru care vrei să ajungi în vârf. Oficial, acesta se numește un cuvânt mai frumos decât „greață” - „caută spam„(dacă densitatea cuvântului cheie depășește norma).
Cel mai important lucru aici este să pui doar atâtea mazăre (folosește cuvântul din text exact de atâtea ori) astfel încât motorul de căutare să nu vomite, dar și să înțeleagă clar: vrei, poți lua TOP pt. această interogare.
Desigur, exagerez pentru o percepție mai exactă. Greața este definită ca procent - rata de utilizare a interogării pe care o promovați în raport cu toate celelalte cuvinte din text.
Adică greața este procentul pe care cuvântul tău promovat îl ocupă în întregul text. Cam așa vorbind.
Ce procent ar trebui să fie acesta? Din păcate, nimeni nu știe sigur. Permiteți-mi să spun doar că greața în 3-6% este optimă pentru cele mai comune subiecte.
Dar nu exagera: dorința ta de a face textul cât mai relevant nu ar trebui să aducă neplăceri sau jenă cititorului textului tău.
De fapt, aici se termină optimizarea textelor (dar nu a site-ului, vă rugăm să rețineți!). Deci, să rezumam:
În primul rând, textul ar trebui să fie interesant și util. Textul trebuie să fie unic! Scrieți-vă singur sau comandați de la profesioniști. Poți și „rescrie” materialul existent, dar cu condiția să știi să o faci cu competență, cu capul, de fapt, digerând și procesând complet materialul. Textul trebuie să fie relevant pentru interogarea promovată. În ceea ce privește utilizatorul (subiectul solicitării și textul trebuie să coincidă absolut; în plus, textul trebuie să dezvăluie pe deplin esența solicitării). Dar nu overhack, este mult mai rău decât dacă nu ai fi optimizat deloc textul. Și încă o dată, pentru a încheia: niciodată „optimizați” nimic în detrimentul utilizatorului, ci aparent pentru binele motorului de căutare. Obțineți exact rezultatul opus. Căutați compromisuri: fie faceți bine pentru ambele, fie părăsiți SEO cu totul.
Dur, dar corect, pentru că printr-o abordare diferită nu vei realiza nimic.
Altele interesante articole despre CEO pot fi găsite aici.